Somriu

Equip

Ruth Marrugat Torrallardona

Psicòloga Sanitària Col·legiada 15.129

Soc psicòloga llicenciada per la Universitat de Barcelona i formada en atenció precoç, observació de nadons, psicologia infanto-juvenil i família. La meva formació és d’orientació psicodinàmica. Des de fa més de 15 anys que treballo atenent nadons i infants amb dificultats diverses, així com acompanyant a les seves famílies.

FORMACIÓ ACADÈMICA:

Formació en psicologia perinatal. Cursant a l’Institut Europeu de Salut Mental Perinatal.

Postgrau d’Observació de nadons i atenció a infants. Universitat de Girona. ACPP. 

Màster semipresencial en psicoteràpia psicoanalítica. Universitat de Girona. ACPP.

Postgrau teòric-clínic en psicopatologia del nen, l’adolescent i la família des de la perspectiva relacional i psicoanalítica. Fundació Eulàlia Torres de Beà.(FETB). CSMIJ de Gràcia. Barcelona

Màster en Atenció precoç i família. Universitat Ramón Llull . 

Llicenciatura en Psicologia. Universitat de Barcelona. Practicum Hospital Sant Joan de Déu, Unitat de preescolars disharmònics i UFAM.

Certificat d’expertesa en psicologia de l’educació. Col·legi de psicòlegs de Catalunya.

FORMADA EN :
Trastorns de l’espectre autista, prematuritat, adopcions, prevenció i detecció de maltractament infantils, neurociències, diverses pedagogies edutatives…

Anna Mataró Fonollosa

fisioterapeuta nºcol·legiada:4448
psicomotricista

La meva motivació per poder acompanyar les persones en el seu desenvolupament d’una manera harmònica i global m’ha portat de la fisioteràpia a la psicomotricitat, i dins d‘aquest dos camps, a formar-me dia a dia per poder oferir l’acompanyament més adequat a cada individu.

FORMACIÓ ACADÈMICA:

Postgrau de formació d’especialistes en Psicomotricitat. Universitat Blanquerna-Ramon Llull, 2009-2010 (nº associada de l’Associación Professional de Psicomotricistas: 378)

Diplomatura de fisioteràpia. Universitat de Vic, 2000-2003 (nºcol·legiada:4448)

FORMACIONS COMPLEMENTÀRIES EN:

Psicomotricitat preventiva, educativa i terapèutica, desenvolupament i acompanyament als infants amb TEA, fisioteràpia pediàtrica, fisioteràpia respiratòria, estimulació sensorial i sales multisensorials, estudi de la marxa i acompanyament terapèutic, ajudes tècniques, estimulació-buco-facial, teràpia aquàtica, kinesiotapping, fisioteràpia en l’embaràs i el postpart, i gestió emocional.

Equip de col·laboradors

Podria dir que la música és part de la meva vida. Des de petita he dedicat el meu temps al piano i a gaudir de la música en tots els sentits i de totes les maneres possibles.

Per a mi, la música ha estat sempre una afició, ja que per circumstàncies del dia a dia, he treballat en altres àmbits. En alguns m’han permès formar-me en temes socials, que juntament amb els meus estudis musicals i el meu interès, he pogut descubrir que la música a nivell terapèutic és un benestar per a totes les persones i de totes les edats.

Coneixo la musicoteràpia el 2002 per curiositat, i a partir d’aquí, en quedo meravellada i inquieta per a voler aprendre’n més.

Al 2006 em formo i finalitzo un curs per a conèixer la musicoteràpia des del seu interior i documentar-me de tots els seus mètodes i maneres de fer, amb UNED, la Universitat Nacional d’Educació a Distància.

Del 2007 al 2009 assisteixo a conferències i tallers, em formo i aprenc sobre la musicoteràpia i el tracte amb les persones grans i amb les persones amb necessitats específiques, fisiològiques, cognitives, emocionals i socials.

Al 2010 em formo i finalitzo en unes jornades a l’Auditori Pau Casals del Vendrell a través de l’Associació Ressò de Musicoteràpia, que treballen a l’Hospital Sant Joan de Déu. Aprenc i entenc que la musicoteràpia no busca objectius, sinó que cerca el benestar i el vincle amb la persona.

Entre 2012 i 2019, vaig ser mare de 3 fills. La vida es volca al seu món, i gràcies a ells, conec la musicoteràpia prenatal, gaudint de sessions de musicoteràpia durant els embarassos, i veient de primera mà les seves finalitats i alegries que genera la música. També, assisteixo a diferents tallers familiars de musicoteràpia, amb l’Associació de Musicoteràpia Penedès, a on experimentem amb la música, obrint camins i noves maneres d’expressió per a nadons i nens petits.

Entre els anys 2020 i el 2022, decideixo fer un canvi de vida, i posar la Musicoteràpia per damunt de tot, i deixar de tenir-la com una afició i admiració.

Com a musicoterapeuta, acompanyo i dono sostén a les persones tinguin o no necessitats especifiques, i els dono un espai lliure per a poder-se expresar con necessitin. Vocalitzant, cantant o simplement fent sons i silèncis, i moments de relaxació i desconnexió.

  • Grau Mig en piano (6è inclòs) a l’Escola de Música Emocions Musicals de Santa Margarida i els Monjos. 2005.
  • Musicoterapia prenatal.
  • Formació de Música en família, i estimulació musical en l’etapa 0-3.  l’Associació de Musicoteràpia del Garraf. 2013-14.
  • Màster en Musicoteràpia a ISEP BCN, l’Institut Superior d’Estudis Psicològics,centre vinculat amb la Universitat de Vic. 2022.
  • Coneixements espercífics sobre infants amb TEA, Nee, integració social a travès de la musicoterapia i ús dels pictogrames.

Núria Pujol Girona

Musicoterapeuta

Elisa Bonich

Boskan Teràpies integratives

Boskan és una Associació sense ànim de lucre amb objectius socials.

Realitzem Intervencions Assistides amb Gosses amb objectius pedagògics i emocionals, adaptant- a cada cas en particular. Som diferents per la fusió única que fem de les nostres teràpies i perquè fem només

ALLÒ QUE SENTIM.

Soc psicòleg graduat per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) en la menció de psicologia clínica. La meva formació és d’orientació cognitivo-conductual. He realitzat les pràctiques en el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA) de Vilafranca del Penedès, participant en l’avaluació i el tractament de pacients amb trastorns mentals severs, especialment en el tractament de la depressió, ansietat i pors específiques.

Formació acadèmica:

Grau en Psicologia. Menció en Psicologia clínica.

Universitat Oberta de Catalunya (UOC)

Formacions complementàries en:

– Comunicació efectiva i resolució de conflictes.

– Formació, sensibilització i reeducació viària.

– Gestió de l’estrès.

– Amaxofòbia o por a conduir.  

Carles Sanahuja Valls

Psicòleg col·legiat 30452

Marta Bover Vila

Tècnica en Dietètica

Sóc dietista (TSD), esportista, amant de la natura i, també, mare.
La meva passió pel benestar i la salut va despertar amb força fa més de 10 anys, quan vaig començar a formar-me en teràpies alternatives. Progressivament el meu interès va anar creixent, al mateix temps que entenia que la salut és molt més que la manca de malaltia i que aquesta es mereix una mirada molt més integradora.
Entenc la persona com un ens complex que s’equilibra i es desequilibra segons com es relaciona amb el que l’envolta i amb sí mateix.
L’alimentació té un paper fonamental en la recerca d’aquest homeòstasi i per aquest motiu vaig formar-me en l’IFPS Roger de Llúria Dietètica Naturista i Oriental, Nutrició Esportiva i, posteriorment, el CFGS en Tècnica Superior en Dietètica.
 
“Que l’aliment sigui la teva medicina i que la teva medicina sigui l’aliment” (Hipòcrates) és un dels principals pilars de l’alimentació natural, terapèutica i antiinflamatòria. 
 
QUÈ PUC OFERIR? 
 
– Educació nutricional
– Pautes alimentàries
– Dietes adaptades i personalitzades basades en l’alimentació natural
– Assessorament nutricional segons les diferents etapes de la vida: fertilitat, embaràs, lactància, introducció d’aliments, alimentació infantil, maduresa, menopausa, andropausa….
– Planificació de menús
– Eines i estratègies per aprendre a comprar aliments saludables
– Tècniques de coaching nutricional
– Elaboració de menús
– Receptaris
– Elaboració d’un rebost saludable

Sóc psicòloga llicenciada a la UB, especialitzada en Psicologia Perinatal pel Inst.Europeo de Salud Mental Perinatal

M’he format com a doula i especialitzat en l’àmbit del dol perinatal i l’acompanyament de l’embaràs després d’una o varies pèrdues gestacionals. 

Facilito grups i tallers terapèutics i utilitzo l’Artteràpia en l’àmbit de la perinatalitat (fertilitat, concepció, embaràs, postpart, dol, trauma). 

Pel que fa a l’acompanyament individual, m’he endinsat en l’àmbit de la psicoteràpia del dol i del trauma. La meva orientació és essencialment humanista i transpersonal. 

Actualment dedico part del meu temps a l’acompanyament de la primera infància i famílies.

Patricia Carceller

Psicòloga, arterapeuta i doula Col·legiada n. 30.335

Mònica Baltasar

Professora de Ioga

Mare de dos infants i professora de ioga (AEPY). Formada durant 5 anys en hatha ioga (500 hores) amb Miquel Gabarró. Formada en ioga durant l’embaràs amb Tere Puig, i en ioga i esferodinàmia per embarassades i postpart amb Viviana Tobi i Dalila Wagner. També he realitzat la formació en Danza Útera® i ciclicitat femenina amb Núria Peguera, i dues formacions de ioga per infants (Yoguitos i Yoga Tools).

Mare, mestra, acompanyant de infants i families, psicomotricista i ioguini.

Sempre m’ha agradat estar apropet de la infància i per aixo després de anys de monitora, vaig estudiar per ser mestra d’educació infantil.

I tot i q sentia que era el meu gran desig, l’escola, no va ser el que jo havia somiat.

Així que vaig conençar un caminet de recerca, aprenentatge i creixement ( tant personal com professional) fins que vaig arribar a Xantala. una escoleta d’educació lliure de Barcelona.

Vaig fer formacions( Xell, Cai, laura gutman, Wild…), voluntariat  i visita a algunes escoles lliure( la Caseta, Genunió, el Roure) i visitar el Leon Dormido, una comunitat d’aprenentatge cocreaada pels Wild.

A partir d”aqui començava l’aventura d’acompanyar infants, families, voluntaris i futurs acompanyants, tot un regal, professionalment i personalment ja que em feia mirar-me i  revisar-me i créixer conjuntament amb totes aquestes personetes des de les més petites a les més grans.

Immersa en aquest món, em va arribar la Psicomotricitat Acouturier,  i em vaig formar a l’AEC per seguir acompanyant des d’un lloc més proper  als infants, des del seu llenguatge, del cos, el vincle, del joc i tot el q mou.

I de la Psicomotricitat al Ioga. Personalment, des de fa molt de temps pràctico ioga pero aquesta vegada em vaig formar ( a Shunia Yoga i a Ioga per nens) per  acompanyar infants i/o famílies.

El 2017 va néixer la Neus i després de quasi deu anys a Xantala, vaig sentir que ara volia viure la maternitat i la  criança de la meva filla i vaig deixar el món laboral.

La meva mirada ha canviat, la maternitat transforma i et fa veure les coses tant diferents. 

Poc a poc vam començar a mirar cap a fora i, buscant tribu per criar, la Panxamama em va obrir les portes per regalar-nos moments a la meva filla i jo i per seguir el meu caminet d’acompanyar a infants i famílies en algunes trobades temàtiques entorn la criança.

I, aixi reprenia el Ioga amb família; ara el meu present professional que gaudeixo tant compartint amb els infants i famílies i també acompnayant en algunes escoles com a extraescolars.

Elisabet Iglesias Miret

Formadora de ioga en família i psicomotricista

Carol Marcet

Neuropsicòloga

Hola, sóc la Carol graduada en psicologia per la UOC , especialitzada en psico-oncologia per el ISFAP, i neuropsicòloga per la UOC. Sempre he treballat amb infants, però desde fa un temps treballo  principalment amb gent gran amb algun tipus de demència, entre altres . Actualment realitzo tallers d’estimulació cognitiva i sóc tutora col·laboradora d’estudis online d’un postgrau a ISEP.

  • Màster en Neuropsicologia. UOC.
  • Màster en Psico-oncologia. ISFAP.
  • Grau en Psicologia.UOC.
  • Educadora infantil.
  • Monitora de lleure.

La fotografía está presente en su vida desde niña. Es su padre quien le despierta la curiosidad por este arte al instalar en su casa un pequeño laboratorio de fotografía.

Estudió magisterio en Madrid y poco después marchó a Cataluña donde trabajó de educadora social con niñ@s y adolescentes en riesgo de exclusión social. Pronto descubrió, estudió y se apasionó por la antropología, que ha sido piedra angular de su vida personal y profesional desde entonces. Viajó a Nicaragua, Canadá, Nepal y Perú con la cámara como testigo de su observación y reflexiones.

Durante más de diez años, la metodología de observación a través de la cámara se consolida en la mayoría de sus trabajos y crea documentos audiovisuales, exposiciones fotográficas y publicaciones fruto de proyectos de investigación en repoblación rural, acogida infantil, vínculo familiar, cuidado y autocuidado, o parejas binacionales entre otros. Actualmente la fotovoice, la fotografía participativa y el autorretrato son algunas de sus herramientas de trabajo fundamentales.

Hoy vive con su pareja en un pueblo de la costa sur de Barcelona y trabaja como formadora, orientadora pedagógica y diseñadora de programas desde su proyecto Educar La Mirada.

www.educarlamirada.com

info@educarlamirada.com

Mercedes González Minguillón

Formadora i orientadora pedagògica

A Somriu col·laborem amb els professionals d’Astrolabi