Què és el joc? quin és el joc segons l’edat de cada infant? i quines les joguines més adequades? QUÈ...
Veure mésQUÈ ÉS EL JOC?
El joc és l’activitat fonamental de l’infant, que es dóna de forma innata, lliure i plaent, en un espai i un temps determinats, i que afavoreix el desenvolupament de les seves capacitats motores, cognitives, afectives i socials.
PER QUÈ ÉS IMPORTANT EL JOC?
“Quan els infants juguen: gaudeixen, es mouen, senten, creen, experimenten, s’emocionen, s’expressen, aprenen, creixen… és el seu mitjà natural per construir-se com a persones i comprendre el món que els envolta; en definitiva jugar, no és un privilegi, és una necessitat.”
Així doncs el joc és:
QUIN ÉS EL JOC MÉS HABITUAL SEGONS L’EDAT?
DES DEL NAIXEMENT FINS ELS 12 MESOS: ETAPA DEL JOC FUNCIONAL
El joc funcional facilita el desenvolupament dels sentits (joc sensorial), la coordinació dels moviments, de la integració corporal del la coordinació ull-mà, de l’equilibri i la relació amb l’entorn (causa-efecte). Als infants el agrada molt repetir les accions per plaer que això causa i per poder anar coneixent les propietats dels objectes poc a poc.
-INFANTS DE 0-6 mesos:
-Capacitats i interessos
-A què juguen?
-INFANTS DE 6-12 MESOS
-Capacitats i interessos
-A què juguen?
-INFANTS D’1 A 2 ANYS
El joc funcional encara és majoritari, tot i que cada cop és més complexa. S’inici el joc pre-simbòlic, en el que els infants comencen a imitar activitats del seu entorn quotidià. A partir dels dos anys aquest tipus de joc seguirà evolucionant cap al simbolisme.
-Capacitats i interessos:
-A què juguen?
-INFANTS DELS 2 ALS 3 ANYS: ETAPA DEL JOC SIMBÒLIC
Aquest tipus de joc requereix del desenvolupament de la imaginació i la creativitat. Facilita la comprensió de l’entorn, l’elaboració de les emocions i la comprensió dels altres afavorint el desenvolupament del llenguatge i la socialització.
-Capacitats i interessos
A què juguen?
INFANTS A PARTIR DELS 4 ANYS: ETAPA DE JOC SIMBÒLIC, COOPERATIU I INICI DEL JOC REGLAT
A partir dels 4 anys els infants ja són més independents i les seves destreses són molt bones. Continuen amb el joc simbòlic, que és cada cop més imaginatiu i elaborat; quan són una mica més grans s’interessen pel joc reglat; els agraden els jocs de taula, els jocs amb normes per compartir amb els companys.
Per últim, cal dir que les emocions també esdevenen cada cop més variades i les habilitats socials comencen a desenvolupar-se de mane
-QUÈ ÉS UNA JOGUINA?
Qualsevol objecte, comercialitzat o no, trobat casualment o creat, que l’infant utilitza per jugar.
-QUINA QUANTITAT DE JOGUINES CAL TENIR A CASA?
-COM ESCOLLIR LES JOGUINES MÉS ADEQUADES?
Als nostres artícles podràs trobar més informació relacionada amb el nostre treball.
Què és el joc? quin és el joc segons l’edat de cada infant? i quines les joguines més adequades? QUÈ...
Veure mésLes Maletes QUÈ SÓN LES MALTES? Les Maletes és un projecte solidari pensat i dissenyat en funció de les edats...
Veure mésINFANCIAS CONFINADAS – Familias que sostienen ¿Cómo viviste en tu familia el confinamiento forzoso? ¿Cuáles fueron tus sentimientos? ¿de qué...
Veure mésLes emocions a través dels contes Ara que s’apropa Sant Jordi és un bon moment per a reflexionar sobre el...
Veure mésCom entenem el desenvolupament? Entenem que el desenvolupament dels infants és global i harmònic, això vol dir que, tenint en...
Veure mésPer què un dels principis de SomRiu és potenciar el plaer de l’infant? Des de SomRiu un dels nostres principis...
Veure mésSomriu i l’abordatge del TEA El trastorn de l’espectre autista es defineix actualment con un trastorn del neurodesenvolupament que afecta...
Veure més